Dag 9: Le Lion d'Angers - Gennes - 77 km

We hebben heel goed geslapen in ons tentje. Zo goed dat we pas na 9u uit onze schulp kwamen. Opruimen, koffie in de bar van de camping met het brood dat we gisteren kochten, de gsm uit de oplaadkluis halen (ja, hier hebben ze kluisjes geïnstalleerd waarin je meerdere gsm's op een beveiligde manier kunt opladen) en weer op stap. Verder langs de Mayenne, op het jaagpad tot in de stad Angers. Een aangename, grote, bruisende stad met enkele mooie winkelstraten.
Vandaar verder stroomafwaarts langs de Maine naar Bouchemaine waar de rivier uitmondt in de machtige en brede Loire. Voor het eerst sinds 2010, op onze reis naar Compostella, fietsen we over de Loire. Een zeer brede, traag stromende rivier die haar water naar de Atlantische Oceaan brengt. Sloom meanderend met veel zandbanken en eilanden, waadvogels, draaikolken en drijfzand. Prachtige kleurenschakeringen en enkele pittoreske oeverdorpen. We hadden de Loire en de fietsroute er langs niet zo mooi verwacht. Enkele kilometers rijden we bovenop een dijk die links van ons fe landbouwgrond beschermt tegen het eventuele hoogwater van de rivier. En dat het water hoog kan staan merken we aan de getuigenplaquettes aan sommige gebouwen.
Onze eerste zonnebloemen zijn ook al een feit!

Via de brug van Saint-Maturhin fietsen we naar de overkant van het water voor de laatste kilometers tot aan het Hotel de la Longue Vue in Gennes. Met zwembad!🙌 Maar voor we in het water kunnen moeten we eerst lijfelijk ondervinden waarom er een longue vue zou zijn.. het hotel ligt op een hoogte en vergt een klimmetje.