Voorbereiden begint met goede kaarten.

Vermits ik nog steeds niet overtuigd ben van de werkbaarheid van een fiets-GPS (tenzij iemand me het tegenbewijs kan leveren), heb ik me bij Reisboekhandel De Reyghere in Brugge voorzien van een nieuwe voorraad kaarten en fietsgidsen.
Wat heb ik al?
Voor ons traject van Köln tot Weissenburg baseer ik me op Clemens Sweerman's "Limes fietsroute 1". Op een gedetailleerde wijze kan ik dan de uitgestippelde fietsroute volgen.  In de buurt van Weissenburg buigen we straks af naar het zuiden om via de Chiemsee naar Salzburg te fietsen.
Vanuit Salzburg volgen we de Alpe-Adri Radweg waarvoor ik in de gelijknamige fietsgids van Bikeline hopelijk alle info kan vinden.
Voor de twijfelgevallen of de eventuele alternatieve routes vond ik bij De Reyghere een aantal fietskaart van ADFC (Algemeiner Deutscher Fahrrad-Club).
Eens we de grens met Slovenië over zijn hebben we geen kaart meer nodig, die streek kennen we al voldoende.
Moest iemand me meer info of tips kunnen geven rond overnachtingsmogelijkheid in Duitsland en Oostenrijk, dan zou ik dat zeer waarderen.  We twijfelen immers nog altijd over de noodzaak om een tent mee te slepen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Antwerpen naar de Waddenzee: dag 14

Nieuwe fietsen... Batavus Apache Supreme

Verkenning van het Gardameer, dag 10